Leyla Hatemi ve Peyman Muadi İstanbul’a geliyor İran sinemasının en önemli oyuncularından Leyla Hatemi ve Peyman Muadi, 26 Ekim’de başlayacak Boğaziçi Film Festivali’nin konuğu olarak İstanbul’a geliyor.
Kazakistan’dan Kelile ve Dimne Çizgi Filmine Ödül İran yapımı "Kelile ve Dimne" adlı çizgi film dizisi, Astana’da düzenlenen Uluslararası Avrasya Film Festivali’nin Jüri Özel Ödülü’ne layık görüldü.
-- Yazının Bu kısmı spoiler içermektedir. Görmek için tıklayınız. --
Filmin Yönetmeni Rahşan beni itimad’ın diğer filmlerine bakmadan bu filmi tam olarak anlamanız biraz zor arkadaşlar. Filmin açılışındaki taksici yönetmenin ’’şehrin derisi altında’’ adlı filminde oynayan ’’abbas’’ karakteridir. ailesi ile ilgili anlattığı hikaye ise filmi anlatır. Taksisine binen kadın ise şehrin derisi altında adlı filmde oynayan Masume adlı karakterdir. Taksici onu tanır ve o günleri masume’nin gittikten sonra kardeşinin başına gelenleri anlatır. Daha sonra Annesine Masume’yi gördüğünü anlatır ve annesi başka sahnede görülür annesi fabrikada çalışanı bir emekçidir. Annesinin dilekçesini yazan adam ise ’’Kanarya Sarısı’’ adlı filmde oynayan kişidir. Kolu olmayan doktor ve telefonda kaydını dinlediğimiz sesin sahibi ise ’’Gilane’’ adlı filmdir. Diğer filmlerden bahsetsem bu sayfa tamamen dolar. Boğazımıza yumruğu dayatan ve yüreğimize koca bir kaya oturtan son sahneye geçtiğimizde ise ’’Sara’’ adlı karakteri görmekteyiz. Sara uyuşturucu bağımlılarına yardımcı olan eski bir bağımlıdır. Bu olay ise ’’damardan’’ adlı filmde geçmektedir. Anlayacağınız bu 7 hikaye yönemenin diğer filmlerinin devamını anlatır niteliktedir. Hani açık uçlu biten filmlerde sonunda acaba ne oldu diye düşünürüz ya, yönetmen ise bu filmlerin devamını çekseydım hikaye böyle olurdu diye anlattığı bir filmdir ’’Masallar’’ yönetmenin diğer filmlerine göz atmanızı öneririm arkadaşlar. böyle bir başyapıtı ortaya koyan Rahşan beni itimad’ın tüm filmleri izlenir. Bu arada Baran Kosari adlı oyuncu yönetmenin öz kızıdır ve hemen hemen her filmine oynamıştır. Bu filmde ise sadece ’’damardan’’ adlı filmindeki karakterini yansıtmıştır. Metaforlarla dolu bir güzelliktir İran sineması. İzlemeye ve izletmeye devam ediniz efendim.
Ghesse-ha (2014) modern İran’da gerçekleşen ve birbiriyle bağlantılı 7 hikayeyi işliyor. Günümüz Tahran’ına bir ayna tutuyor. Mutlaka izlenilmesi gereken bir şaheser.
Günümüz İran’ında yaşanan toplumsal problemlerin en aşırılarını örneklendiren sanatsal açıdan harika bir film olmuş. İzlenmesi gereken “kıssalar” bunlar..
Filmde farklı hikayeler var ancak bence gerçek hayatımızda yaşanabilmesi mümkün olan problemlerin sadece en aşırıları örneklendirilmiş. Dolayısı ile dram dozu artsın için zoraki yapılan film bence adı gibi ’’masal’’sı kalmış.
Ghesse ha (Masallar) filmi; ’’İran’da baskıcı bir yönetim var ve bu yönetim sinemada sansür uygulayıp sanatkârlara zorluklar yaşatıyor’’ diyen düşüncesiz hilkat garibelerine kapak olacak bir eser.
Aslında bu iddia sahiplerine sormak gerekiyor: ’’Olmamalı dediğiniz sansürden kasdınız ahlak mı? Çünkü, sansür olmadığını söylediğiniz ülkemiz sinemasında, din ve kültürümüzle bağdaşmayıp Hollywood kopyası olan ahlaksız film ve özellikle dizilerin sayısı çok fazla.
Ghesse-Ha adlı bu İran filmi gibi bizim ülkemizde; ülkemizdeki yanlışları gösteren, insanımızın yaşadığı geçim sıkıntısını, işsizliği ve var olan azıcık istihdamda ise torpil ve kayırmayı, parti-purti ve derneklere bağlı olmayanlara uygulanan siyasi baskıyı ve susturulmayı, desteklenip arttırılan kredi-faiz bataklığını, fuhuş ve genelevlerini, içki ve uyuşturucu bağımlılığını, ırkçılık ve mezhepçiliği.. ve dahi her sorunu işleyen filmler çekmek mümkün mü?!!’’
Elbette ki hayır. Demek ki, sizin İran sinemasına sansür uygulanıyor iddianızdaki sansürden kasdınız ahlaktır. Ve siz siyasilerin saraylarında birer çanak yalayıcısı olmuşsunuz da onların istediği siyasi filmler yapıyor; insanların yaşadıkları sorunları işlemeyi sanat olarak görmüyorsunuz.
Şimdi söyleyin; sansür ülkemizde sizlere mi uygulanıyor yoksa bu filmin çekildiği İran’da mı?
İran milletinin ve de tüm halkların yaşadığı ortak sorunlar bunlar. Maalesef yönetmenlerimizin el atmak istemediği olayları Ghesse ha adlı bu İran filmi güzelce işlemiş. Türk yönetmenler neden bu olaylara el atmaz anlamıyorum. Belki sistem eleştirisi ve sonucunun korkusuyla.. Belki de insanlarımız ihtiyaç duyuyor ve hayal dünyasında yaşamayı tercih ediyor diye komedi üzerine yoğunlaşıyor sinemacılarımız.. Ya da aşk, hırs-ihtiras, ihanet gibi tuhaf ilişkileri anlatan diziler para ediyor da, o yüzden bu konular işlenmiyor.. Ama şurası bir gerçek; var olan sorunlara karşı deve kuşu misali kafamıza kuma gömersek, sorunlar asla ortadan kalkmayacaktır. Teşekkürler İran sineması. Dertlerimizle dertlendiğiniz için..
Yaz tatilinde İran sineması ile tanışıp meftun oldum. Buna vesile olan arkadaşa ve İran filmlerini üşenmeden-yorulmadan sunan siz yeni kaynak ailesine teşekkür ederim.
Günümüz Tahranın’da yaşanan birbiriyle bağlantılı 7 kıssa. Toplumsal sorunlara eleştirel bir gözle bakıyor. Güzel ve anlamlı bir filmdi izlemenizi tavsiye ederim
-- Yazının Bu kısmı spoiler içermektedir. Görmek için tıklayınız. --
Filmin Yönetmeni Rahşan beni itimad’ın diğer filmlerine bakmadan bu filmi tam olarak anlamanız biraz zor arkadaşlar. Filmin açılışındaki taksici yönetmenin ’’şehrin derisi altında’’ adlı filminde oynayan ’’abbas’’ karakteridir. ailesi ile ilgili anlattığı hikaye ise filmi anlatır. Taksisine binen kadın ise şehrin derisi altında adlı filmde oynayan Masume adlı karakterdir. Taksici onu tanır ve o günleri masume’nin gittikten sonra kardeşinin başına gelenleri anlatır. Daha sonra Annesine Masume’yi gördüğünü anlatır ve annesi başka sahnede görülür annesi fabrikada çalışanı bir emekçidir. Annesinin dilekçesini yazan adam ise ’’Kanarya Sarısı’’ adlı filmde oynayan kişidir. Kolu olmayan doktor ve telefonda kaydını dinlediğimiz sesin sahibi ise ’’Gilane’’ adlı filmdir. Diğer filmlerden bahsetsem bu sayfa tamamen dolar. Boğazımıza yumruğu dayatan ve yüreğimize koca bir kaya oturtan son sahneye geçtiğimizde ise ’’Sara’’ adlı karakteri görmekteyiz. Sara uyuşturucu bağımlılarına yardımcı olan eski bir bağımlıdır. Bu olay ise ’’damardan’’ adlı filmde geçmektedir. Anlayacağınız bu 7 hikaye yönemenin diğer filmlerinin devamını anlatır niteliktedir. Hani açık uçlu biten filmlerde sonunda acaba ne oldu diye düşünürüz ya, yönetmen ise bu filmlerin devamını çekseydım hikaye böyle olurdu diye anlattığı bir filmdir ’’Masallar’’ yönetmenin diğer filmlerine göz atmanızı öneririm arkadaşlar. böyle bir başyapıtı ortaya koyan Rahşan beni itimad’ın tüm filmleri izlenir. Bu arada Baran Kosari adlı oyuncu yönetmenin öz kızıdır ve hemen hemen her filmine oynamıştır. Bu filmde ise sadece ’’damardan’’ adlı filmindeki karakterini yansıtmıştır. Metaforlarla dolu bir güzelliktir İran sineması. İzlemeye ve izletmeye devam ediniz efendim.
peyman senin var olduğun bir filmi izlememek olur mu. ölürüm sana 🙁 film çok güzel özellikle peyman ın olduğu sahne. o aşkını itiraf edemeyişi içinin yangınını hissediyorsunuz.
Yeni Kaynak sitemizde bulunan film, video ve fragmanları ve diğer tüm vidyolar çeşitli paylaşım ortamlarında bulunmaktadır. Sitemiz sadece youtube, google, vb. sitelerde eklenmiş ve paylaşıma açılmış videoları yayınlamaktadır. Server'imize kesinlikle yükleme yapılmamaktadır. Bu yüzden Yeni Kaynak sitesi hiç bir yasal hükümlülüğe tabi tutulamaz. İstenildiği takdirde hak sahipleri videoların kaldırılması talebinde bulunabilirler.
Filmin Yönetmeni Rahşan beni itimad’ın diğer filmlerine bakmadan bu filmi tam olarak anlamanız biraz zor arkadaşlar. Filmin açılışındaki taksici yönetmenin ’’şehrin derisi altında’’ adlı filminde oynayan ’’abbas’’ karakteridir. ailesi ile ilgili anlattığı hikaye ise filmi anlatır. Taksisine binen kadın ise şehrin derisi altında adlı filmde oynayan Masume adlı karakterdir. Taksici onu tanır ve o günleri masume’nin gittikten sonra kardeşinin başına gelenleri anlatır. Daha sonra Annesine Masume’yi gördüğünü anlatır ve annesi başka sahnede görülür annesi fabrikada çalışanı bir emekçidir. Annesinin dilekçesini yazan adam ise ’’Kanarya Sarısı’’ adlı filmde oynayan kişidir. Kolu olmayan doktor ve telefonda kaydını dinlediğimiz sesin sahibi ise ’’Gilane’’ adlı filmdir. Diğer filmlerden bahsetsem bu sayfa tamamen dolar. Boğazımıza yumruğu dayatan ve yüreğimize koca bir kaya oturtan son sahneye geçtiğimizde ise ’’Sara’’ adlı karakteri görmekteyiz. Sara uyuşturucu bağımlılarına yardımcı olan eski bir bağımlıdır. Bu olay ise ’’damardan’’ adlı filmde geçmektedir. Anlayacağınız bu 7 hikaye yönemenin diğer filmlerinin devamını anlatır niteliktedir. Hani açık uçlu biten filmlerde sonunda acaba ne oldu diye düşünürüz ya, yönetmen ise bu filmlerin devamını çekseydım hikaye böyle olurdu diye anlattığı bir filmdir ’’Masallar’’
yönetmenin diğer filmlerine göz atmanızı öneririm arkadaşlar. böyle bir başyapıtı ortaya koyan Rahşan beni itimad’ın tüm filmleri izlenir.
Bu arada Baran Kosari adlı oyuncu yönetmenin öz kızıdır ve hemen hemen her filmine oynamıştır. Bu filmde ise sadece ’’damardan’’ adlı filmindeki karakterini yansıtmıştır.
Metaforlarla dolu bir güzelliktir İran sineması. İzlemeye ve izletmeye devam ediniz efendim.
İran filmleri hayatın içinden. Karakterleri yakın çevrenizde görebiliyorsunuz. Çok güzel film, Teşekkürler Yenikaynak…
Ghesse-ha (2014) modern İran’da gerçekleşen ve birbiriyle bağlantılı 7 hikayeyi işliyor. Günümüz Tahran’ına bir ayna tutuyor. Mutlaka izlenilmesi gereken bir şaheser.
Tam bir başyapıt! Teşekkürler.
Ghesse ha (2014) fimi toplumdaki birçok soruna, birbiriyle ilintili hikayeler anlatarak değinmiş bir şaheserdir. Mutlaka izlenmesi gerekir.
Birbiriyle gevşek de olsa bağlantılı 7 farklı hikaye; günümüz Tahran’ında yaşanan bazı uç problemleri güzelce nakşetmekte. İzlenesi bir eser.
Tam bir sanat eseri. Sinema budur, efendim.
Bizimle paylaştığınız için teşekkür ederiz.
Güncel problemlere mercek tutan roman tarzında sanatsal bir eser. Vakit kaybetmeden izlenmeli.
Ghesse-ha (2014) filmini daha önce izlemiştim. Altyazılı daha iyi olmuş. Tekrar izleyip kaçırdığım yerleri anladım. Teşekkürler.
İzledim ve çok beğendim. Teşekkür ederim
Çok, çok beğendim
Toplumun sorunlarını kameraya alan harika bir sinema filmi. Mutlaka izlenmeli.
Mükemmel bir film olmuş. İzleyiniz efendim.
Günümüz İran’ında yaşanan toplumsal problemlerin en aşırılarını örneklendiren sanatsal açıdan harika bir film olmuş. İzlenmesi gereken “kıssalar” bunlar..
Uzun zamandır çeviriyi bekliyordum ve görüyorum ki beklediğime değmiş. Teşekkürler
Ghesse-ha filmini merakla bekliyorduk efendim. Sunum için çok teşekkür ederiz.
Filmde farklı hikayeler var ancak bence gerçek hayatımızda yaşanabilmesi mümkün olan problemlerin sadece en aşırıları örneklendirilmiş. Dolayısı ile dram dozu artsın için zoraki yapılan film bence adı gibi ’’masal’’sı kalmış.
Dramatik ama çok güzel bir film
Toplumun sorunlarına yönelmiş harika bir sinema filmi, Tales (2014).
İzleyin, izletin, efendim.
Ghesse ha (Masallar) filmi; ’’İran’da baskıcı bir yönetim var ve bu yönetim sinemada sansür uygulayıp sanatkârlara zorluklar yaşatıyor’’ diyen düşüncesiz hilkat garibelerine kapak olacak bir eser.
Aslında bu iddia sahiplerine sormak gerekiyor: ’’Olmamalı dediğiniz sansürden kasdınız ahlak mı? Çünkü, sansür olmadığını söylediğiniz ülkemiz sinemasında, din ve kültürümüzle bağdaşmayıp Hollywood kopyası olan ahlaksız film ve özellikle dizilerin sayısı çok fazla.
Ghesse-Ha adlı bu İran filmi gibi bizim ülkemizde; ülkemizdeki yanlışları gösteren, insanımızın yaşadığı geçim sıkıntısını, işsizliği ve var olan azıcık istihdamda ise torpil ve kayırmayı, parti-purti ve derneklere bağlı olmayanlara uygulanan siyasi baskıyı ve susturulmayı, desteklenip arttırılan kredi-faiz bataklığını, fuhuş ve genelevlerini, içki ve uyuşturucu bağımlılığını, ırkçılık ve mezhepçiliği.. ve dahi her sorunu işleyen filmler çekmek mümkün mü?!!’’
Elbette ki hayır. Demek ki, sizin İran sinemasına sansür uygulanıyor iddianızdaki sansürden kasdınız ahlaktır. Ve siz siyasilerin saraylarında birer çanak yalayıcısı olmuşsunuz da onların istediği siyasi filmler yapıyor; insanların yaşadıkları sorunları işlemeyi sanat olarak görmüyorsunuz.
Şimdi söyleyin; sansür ülkemizde sizlere mi uygulanıyor yoksa bu filmin çekildiği İran’da mı?
Evet, keşke ülkemizde de böyle filmler çekilse.
Eşsiz bir film olmuş. Yönetmenin diğer eserlerine de bakacağım. Teşekkürler.
Toplumda yaşanan türlü sorunlara el atan harika bir film. Mutlaka -özellikle sanatkârların- izlemesi gereken ilham verici ve yönlendirici bir film.
Gerçeklikle yüklü bir dram bombası. Mutlaka izleyin. Etkisinden kurtulamayacaksınız.
Tales / Masallar (2014) halkın sorunlarını yansıtan harika bir film. Bu tür güzel eserler maalesef pek bulunmuyor.
Ghesse-ha (2014) harikulade bir film! Türkçe altyazısını merakla bekliyorduk. Teşekkür ederiz.
Fragmanın vaat ettiğinden çok daha güzeldi film.
Ghesse ha (2014) arşivlik bir sinema filmi olmuş. Teşekkürler.
Süperdi. Tales (2014) filmini izlemenizi tavsiye ederim.
Tek kelimeyle harikaydı!
Tales filmi türlü türlü masalları güzel bir şekilde bağlayıp anlatmakta. Mutlaka izlenmeli.
İran filmleri hayatın içinden. Karakterleri yakın çevrenizde görebiliyorsunuz. Çok güzel film, Teşekkürler Yenikaynak…
Güzeldi.
Bunlar asrımızın hazin öyküleri. Her ülkede yaşanan ama kameranın hiç bakmadığı sorunlar. Çözüm bulunması gereken. Mutlaka izleyin.
İran milletinin ve de tüm halkların yaşadığı ortak sorunlar bunlar.
Maalesef yönetmenlerimizin el atmak istemediği olayları Ghesse ha adlı bu İran filmi güzelce işlemiş.
Türk yönetmenler neden bu olaylara el atmaz anlamıyorum. Belki sistem eleştirisi ve sonucunun korkusuyla..
Belki de insanlarımız ihtiyaç duyuyor ve hayal dünyasında yaşamayı tercih ediyor diye komedi üzerine yoğunlaşıyor sinemacılarımız..
Ya da aşk, hırs-ihtiras, ihanet gibi tuhaf ilişkileri anlatan diziler para ediyor da, o yüzden bu konular işlenmiyor..
Ama şurası bir gerçek; var olan sorunlara karşı deve kuşu misali kafamıza kuma gömersek, sorunlar asla ortadan kalkmayacaktır.
Teşekkürler İran sineması. Dertlerimizle dertlendiğiniz için..
Yaz tatilinde İran sineması ile tanışıp meftun oldum. Buna vesile olan arkadaşa ve İran filmlerini üşenmeden-yorulmadan sunan siz yeni kaynak ailesine teşekkür ederim.
Harika bir film. Öneriyorum.
Halkın sorunlarına yönelik harika bir film. Umarım ülkemizde de bu tür bilinçlendirici filmler yapılır bir gün.
Günümüz Tahranın’da yaşanan birbiriyle bağlantılı 7 kıssa. Toplumsal sorunlara eleştirel bir gözle bakıyor. Güzel ve anlamlı bir filmdi izlemenizi tavsiye ederim
Sırf son sahnesi için dahi izlenir. O sahneyi defalarca izledim.
doğru
Hikayelerin hepsi birbirinden güzeldi beğeniyle izledim emeğinize teşekkürler
Filmin Yönetmeni Rahşan beni itimad’ın diğer filmlerine bakmadan bu filmi tam olarak anlamanız biraz zor arkadaşlar. Filmin açılışındaki taksici yönetmenin ’’şehrin derisi altında’’ adlı filminde oynayan ’’abbas’’ karakteridir. ailesi ile ilgili anlattığı hikaye ise filmi anlatır. Taksisine binen kadın ise şehrin derisi altında adlı filmde oynayan Masume adlı karakterdir. Taksici onu tanır ve o günleri masume’nin gittikten sonra kardeşinin başına gelenleri anlatır. Daha sonra Annesine Masume’yi gördüğünü anlatır ve annesi başka sahnede görülür annesi fabrikada çalışanı bir emekçidir. Annesinin dilekçesini yazan adam ise ’’Kanarya Sarısı’’ adlı filmde oynayan kişidir. Kolu olmayan doktor ve telefonda kaydını dinlediğimiz sesin sahibi ise ’’Gilane’’ adlı filmdir. Diğer filmlerden bahsetsem bu sayfa tamamen dolar. Boğazımıza yumruğu dayatan ve yüreğimize koca bir kaya oturtan son sahneye geçtiğimizde ise ’’Sara’’ adlı karakteri görmekteyiz. Sara uyuşturucu bağımlılarına yardımcı olan eski bir bağımlıdır. Bu olay ise ’’damardan’’ adlı filmde geçmektedir. Anlayacağınız bu 7 hikaye yönemenin diğer filmlerinin devamını anlatır niteliktedir. Hani açık uçlu biten filmlerde sonunda acaba ne oldu diye düşünürüz ya, yönetmen ise bu filmlerin devamını çekseydım hikaye böyle olurdu diye anlattığı bir filmdir ’’Masallar’’
yönetmenin diğer filmlerine göz atmanızı öneririm arkadaşlar. böyle bir başyapıtı ortaya koyan Rahşan beni itimad’ın tüm filmleri izlenir.
Bu arada Baran Kosari adlı oyuncu yönetmenin öz kızıdır ve hemen hemen her filmine oynamıştır. Bu filmde ise sadece ’’damardan’’ adlı filmindeki karakterini yansıtmıştır.
Metaforlarla dolu bir güzelliktir İran sineması. İzlemeye ve izletmeye devam ediniz efendim.
peyman senin var olduğun bir filmi izlememek olur mu. ölürüm sana 🙁 film çok güzel özellikle peyman ın olduğu sahne. o aşkını itiraf edemeyişi içinin yangınını hissediyorsunuz.
Harika…