Süre: 86 Dakika
Ülke: İran İslam Cumhuriyeti
Orjinal Adı: خدا نزدیک است
Etiketler: Allah yakındır , dini film , dini filmler , dini sinema , God is Close , God is Near , İlahi Aşk , İran filmi , İran filmleri , İran Sineması , İrfan ve Tasavvuf , irfan ve tasavvuf filmleri , islami film , islami filmler , khoda nazdik ast , Matemkar , Tasavvufi Film , Tasavvufi Filmler
105.306İZLENME
627BEĞEN
125BEĞENME
Seyyid Yahya’nın filmin sonunda okuduğu şiirin farsçası. Baba Tahir Uryan diye bir şaiire aitmiş. Uzun bir arayış sonrası buldum, burada da paylaşmak istedim. Filmin bendeki yeri çok ayrıdır ve tereddütsüzce tavsiye edilir…
سه درد آمو بجانم هر سه يكبار
غريبى و اسيرى و غم يار
غريبى و اسيرى چاره ديره
غم يارو غم يارو غم يار
بابا طاهر عريان
“Ey, Aşk..! Ateşdir senin nesebin..;
Niteliğin dumandır, kaynağın ise rüzgar..
Su, tufâna dönüştü.. Toprak da küle..;
Senin kokunla ateş rüzgara karıştı…
Şirinsiz her saray, bi sütûn gibi viranedir..;
Ferhatsız her dağ bir saman çöpüdür rüzgarda…
Yedi nesil öteye, tüm atalarımız gâmdı..;
Bize miras kalan hep sonsuz keder oldu..
Rüzgar esince toprağımızdan senin kokun geliyor..;
Sadece sen kalacaksın, biz hepimiz gidince…”
Filmin 60 ile 61.ci dakkaları aralarında gösteirlmekte olan tablo; Kaçar dönemi ressamı olan Abbas Al-Musavi’nin ’’Kerbela’’ isimli bir eseridir.. Geçtiğimiz aylarda İsfahan’dan NewYork Brooklyn Müzesi’ne sergilenmeye götürüldüğünü okumuştum. Merak eden arkadaşlara ek bilgi olarak sunalım..
Mecazi aşktan ilahi aşka geçişin filmi. İlahi aşka geçince zaten her şeyi yed-i kudretinde tutan Allah mecazi aşkı da bahşediyor. Filmin sonunda gösterilen elma kasasının artık ikisinin arasında olmayışı, yani artık mahrem oluşları çok tatlıydı. Mutlaka izlenmeli.
“Ey, Aşk..! Ateşdir senin nesebin..;
Niteliğin dumandır, kaynağın ise rüzgar..
Su, tufâna dönüştü.. Toprak da küle..;
Senin kokunla ateş rüzgara karıştı…
Şirinsiz her saray, bi sütûn gibi viranedir..;
Ferhatsız her dağ bir saman çöpüdür rüzgarda…
Yedi nesil öteye, tüm atalarımız gâmdı..;
Bize miras kalan hep sonsuz keder oldu..
Rüzgar esince toprağımızdan senin kokun geliyor..;
Sadece sen kalacaksın, biz hepimiz gidince…”
Seyyid Yahya’nın filmin sonunda okuduğu şiirin farsçası. Baba Tahir Uryan diye bir şaiire aitmiş. Uzun bir arayış sonrası buldum, burada da paylaşmak istedim. Filmin bendeki yeri çok ayrıdır ve tereddütsüzce tavsiye edilir…
سه درد آمو بجانم هر سه يكبار
غريبى و اسيرى و غم يار
غريبى و اسيرى چاره ديره
غم يارو غم يارو غم يار
بابا طاهر عريان
Bilgi için teşekkürler kardeşim. Allah razı olsun.
Emeğine sağlık admin. Allah razı olsun. vesselam.
Allah razı olsun.
çok güzel bir film .. teşekkürler
İslami Cumhuriyeti en iyi şekilde anlatan film. Çok hüzünlendiğim muhteşem film diyebilirim
keşke daha önce izleseydim….
defalarca izleyebielceğim bir filmdi. iki yıl geçmesine rağmen hala bi çok sahnesi aklımda. .. iran sineması az şeyle çok şey anlatan ender filmler yapıyor…
muhteşem bir film…
Geldi üzerime üç keder, bir anda;
Yalnızlık, esaret ve sevgilinin hasreti.
Yalnızlık ve esaretin çaresi var,
Ama, sevgilinin hasreti. Sevgilinin hasreti. Sevgilinin hasreti.
Güzel bir Film Teşekkürler
Amerikan ve laik propagandalarını çürüten ve ilgi çekici bir makale. Teşekkürler.
Acaba rica etsek, İranlı kadın yönetmenlerin en başarılı ve meşhurlarından birkaçının ismini de verebilir misiniz?
Onların yaptıkları film ve dizileri izlemek isteriz.
İbrahim Bey, çok teşekkür ederim fikrinizden dolayı. Elma kasasının yerde kalışını anlattığınızda anladım.
BU SİTEDE 2. İZLEDİĞİM FİLM 🙂 YİNE BOŞA VAKİT KAYBETTİRMEDİ …EMEĞİNİZE SAĞLIK 🙂 ….
KASA YERE KOYULMUŞ YANİ ARTIK HELALİ OLDU SANIRIM YANLIŞ ANLAMADIYSAM İNŞAALLAH -_-
Çok güzel bir filmdi. İran sineması kesinlikle standart üstü. Herkese tavsiye ederim.
İran sineması üzerimde farklı bir etki bırakıyor. Yalın, alavere dalavere olmadan sadece his vermek istediklerinden belki de. Allah Yakındır, da öyle oldu.. Dünyevî aşktan ilahî aşka eren Rıza Bey’in Leyla’sına kavuşma öyküsü.
yenikaynak.com sitesi yürekten bir teşekkürü fazlasıyla hakediyor. Nitelikli filmler için artık tek adresim burası olacak. Film ise tek kelimeyle MUHTEŞEM… Emeği geçen herkesten Allah razı olsun. Tüm Kalbi kırıklar için, tüm Ruhu kanayanlar için ŞİFA olabilecek bir film… Sevgi, şefkat ve merhamet kurtaracak dünyayı…
Aşk-ı İlahi sinemaya bu kadar güzel yanısıtılabiir. Eşsiz bir film… Son sahnede kasanın köşede kaldığını görünce gözyaşlarımı tutamadım. Her haliyle süper.
Çok güzel bir filmdi. Gerçekten beşeri aşkın kalbi tatmini mümkün olmadığını, gönlün asıl sahibine hasretini anlatan muazzam film.. İşte Hallac’ı “enel hakk”a götüren, Mevlana hz. ’’Hamdım, piştim, yandım ’’ dedirten aşk bu aşk..
Kesinlikle izlenmeli.
En çaresiz hissettiğim anda izlemem tesadüf mü acaba? diye sordurttu film bana, hala gözyaşlarımı tutamıyorum…
Allahım sana şükürler olsun. Böyle brşey izlemeye ihtiyacm vardı. En büyük ve gerçek Aşk sende… Herkese tavsiye ederim, çok güzelll. Rabbim bizi de hidayete erdirsin. amin
Muhteşem bir film
Allah’ım! Bir film bu kadar mı naif ve güzel olur. İncelik ve güzelliklerle dolu harika bir yapıt. Aşkın filmi. Mutlaka izleyin.
çok güzel bir filmdi.emeğinize sağlık.Allah razı olsun..
Muazzam bir film…. Etkisinde kaldım…
Çok güzel bir film. Müzikler enfes.
Teşekkürler
Çok güzel bir filmdi. Beşeri Aşktan ilahi aşka geçiş çok güzel anlatılmış
Filmin güzelliğine kelimeler kifayetsiz kalır….
Aşık olmak da ayıp değil, Zühre olmak da….
Öğretmen artık ’su’ dersi vermiyor! Çocuklar ne yapacak?
Sadece söyleyebilirim ki İranlı olmama iftihar ettirdi. En az maddiyatla en çok hissiyatı geçirir. Bu kadar mı etkiler bir film. Göz yaşlarınıza hakim olamıyorsunuz. Allah razı olsun. Hollywood mu bu mu sorusunda ben kendi fikrimce bunu seçerdim.
Yanlışlar var. Doğrusu şu şekilde:
سه غم آمد به جانم هر سه يكبار
غريبى و اسيرى و غم يار
.
غريبى و اسيرى چاره داره
غم يار و غم يار و غم يار
En beğendiğim filmlerden biri. Oyunculuklar harika. Filmi gerçekten sanki yaşadım. Müzikleri ve araya sıkıştırılan o bizdeki mevlüte benzeyen söyleyiş harika olmuş. Tek kelimeyle süper. Yayın için teşekkürler.
Beşeri aşk tahta kılıç gibidir. İlahi aşk demirden kılıçtır. Çocuk tahta kılıçla oynaya oynaya kemale erer, demir kılıcı eline almaya layık olur. İnsan beşeri aşkla uğraşır durur, aşkı anlayınca ilahi aşkla tutuşur. HZ. Mevlana..
İran filmlerindeki samimiyet diğer filmlere nazaran kalbimi besliyor.
Paylaşım için teşekkürler…
Türbe gerçekte var mı acaba
Muhteşemdi. Bunun gibi başka filmler de ekleyiniz lütfen.
Bu filim beni çok etkiledi robot gibi dolaşıyorum artık
Leyla’dan Mevla’ya harika bir tasavvufi öykü.
İran sinemasından bundan az bir başarı beklenmezdi zaten.
خیلی فیلم عالی بود مخصوصا اونجاش که دخترہ یه شعر میخونه.!
merhaba,
hocam söylediginiz elma kasasısının Rıza beyin yanında olmayışını ben öğretmen hanım olmadan tek başına gitti gibi anladım. Zira filmin adından hareketle Allah cc ile yakınlığa vasıl olmak için böyle gibi düşünmüştüm.
Ancak söylediğinizi düşününce o da makul bir mutlu son gibi görünüyor, teşekkür ederiz emeği geçenlere.
Bir de izninizle islami bir forum sitesinde bu filmi paylaşmak istiyorum.
İzlediğim ilk iran filmlerinden bir tanesi ve iran filmlerine hayranlığımı arttıran film. Müziğini hala dinliyorum.
Rahşan Beni-İtimad, Puran Dırahşande ve Nergis Abyar.. benim bildiklerim.
İranlı bu kadın yönetmenlerin çok güzel eserleri var bu sitede.
Ben bakmıştım. Siz de izleyebilirsiniz.
İranlı başarılı kadın yönetmenler arasında Ayda Penahande’yi de sayabiliriz bence. Senaryosunu yazıp yönettiği Nahid isimli filmi çok güzeldi mesela.
Grçkten harika bi filmdi. Dünyevi aşkın İlahi aşka dönüşü. Çok güzeldi beee
’’Amerikan filmlerinin sadece % 4’ü kadın (yönetmen) yapımıdır.
İran’da ise bu oran % 25’tir. ’’
Amerika’da kadınlar seyirci çekmek için çıplak şekilde filmlerde oynatılırken,
İran’da kadınlar film yönetiyor, erkekleri ellerinde evirip-çeviriyorlar.
İşte fark burada!
Yarin çeşmesinden bir damla su akmazken Mevla’nın bir anda rahmet yağdırması.. Gerçekten çok güzel bir filmdi. İncelikleri beni benden aldı
Hayatımda gördüğüm en iyi aşk filmi
Leyla’dan mevlaya evrilmeyen aşk, ya cismaniyetin pençesinde çürür ya da vuslatın haymesinde günden güne pörsür…
Bir hanende gibi her şey onun bestesini haykırırken leylaya takılıp kalmaktan mevlaya varamamaktan korkmalı insan… Ya da leyladan mevlaya varmalı insan…
İzleyeni etkisi altında bırakan güzel bir film olmuş.
Filmin sonunda aglamamayi başaran varsa ayrıca tebrik ederim.
Etraftaki insancıkların başka kaygıları, işleri yokmuş gibi nerdeyse mahallenin kedileri dahi beni ve seni sorgulamayı kendisinde hak olarak görmekte.
Bu kişilerden farklı bir davranış göstermesini beklemek zaten saflık olurdu. Kişi kendinden bilir işi derler ya onları da anlıyorum çünkü onlar herkesi kendileri gibi görürler.
Peki onların düşüncesinin benim nazarımda kıymeti ne kadar? Hiç.
İnsancıklar tarafından anlaşılamamış olmak zerre miktar umurumda olmasa da tarafından insancıkların düşüncelerine itibar ediliyor olması öyle büyük bir acı ki, tarifi mümkün değil.
Dünyanın beni anlamasını beklemiyorum sen anlasan yeterli.
Belki anladın da ama sanırım sanki yanlış anlıyor gibisin.
Oysa Latif’in, Baran’ın gözlerine bakışı, Rıza’nın Beynamil için çırpınışı gibi çıkarsız hislerim, ben sadece gözlerine bakıp tükettiğimiz ömrümüze birlikte ağlamak istiyorum…
Ben seni gözlerimden dahi kıskanırken, esen rüzgardan yağan yağmurdan bile sakınırken korkutulduğundan bahisle alakasız üçüncü kişilerce tehdit edilmek ne kadar onur kırıcı ne kadar acı.
Oysa benimle ilgili herhangi bir artniyet hissediyorsan, bana kıyabileceğini bunu mutfağınızdan alacağın bir bıçakla yapabileceğini söylemiştim ve yine söylüyorum
Ve ben hala durduğum yerdeyim, dilediğin her an gelip canımı dahi alabilirsin.
Sana zarar verebileceğimi düşünmen benim için büyük hayalkırıklığı. Ben sana canımı vermekten çekinmezken sen haketmeyen birine gençliğini vermişsin ve hâlâ korkulan kişi benim.
Nasıl bir çelişki bu.
Ama sana kızmak ne hakkım ne de haddimdir.
Biri görmesin, söz olmasın kaygıları olmadan sadece gözlerine bakmak istiyorum,
Allah; karşılık vermesende sakın bir şey isteyeni azarlama der, Allaha sığınıp vaktini ayırmanı istedim ve ayırdın çok teşekkür ederim. Beni nasıl mutlu ettin anlatamam.
İsteyen olmak, el açıp karşı tarafın vicdana gelmesini beklemek büyük ızdırap.
Sana bunlar için kızabilirmiyim buna hakkım varmı? Asla sana kızamam, kızmıyorumda ki buna zerre kadar hakkım olmadığının da farkındayım. Ama şunu bilki eğer seninle ilgili bir artniyet taşıyorsam Allah beni kahretsin…
Senden kendimi; derdimi anlatmam için fırsat istiyordum ve hâlâ aynı yerdeyim. Zaman kaygısı olmadan gözlerinin içine bakarak söylemek istiyorum yüreğimdekileri, sonrasında karar senindir ister oldurur ister öldürürsün.
Anlatamıyorum ve anlaşılamıyorum çünkü artık ölümden de korkmuyorum…
Bunu sileceğim.
Ben artık Rabbime döndüm
Sakın bana gülme Leyla
Gerçek aşkı onda buldum
Sakın bana gülme Leyla ”
****
Ben artık Rabbime döndüm
Sakın bana gülme Leyla
Gerçek aşkı onda buldum
Sakın bana gülme Leyla
****
Artık çöller Rabbim için
Gözde göller Rabbim için
Seçkin sözler Rabbim için
Beni anla düşün Leyla
****
Bu sevdanın adı başka
Güzelliği tadı başka
Canlar feda böyle aşka
Bir şey sorma ağla Leyla.
****
Artık çöller Rabbim için
Gözde göller Rabbim için
Seçkin sözler Rabbim için
Beni anla düşün Leyla
bu sitede son bir hafta içinde izlediğim belkide 10. film oldu ve her biri ayrı bir tat ayrı bir hüzün ve ayrı bir mutluluk.
Güzel film hoşuma gitti …
Şu filmi izlediğim günden beri her filmde aradığım ilk özellik buna benzer olup olmaması. Harikaaaa ve harika.
tam bir efsane ‘kalpler ancak ALLAH I anmakla mutmain olur’gerçeği kalbimizden vuruyor
İran filmlerinin en sevdiğim yanı, irfan ve tasavvuf konularını harika sahnelerle sinemaya aktarması… Sözde “Türk sineması” ndan da bu tarz jestleri bekleriz. Bir “Yunus Emre Aşkın yolculuğu” tadında bir yapım daha gelse ne hoş olurdu…